NorthEasternUSA.reismee.nl

NewYork is overweldigend!

Na een voorspoedig verlopen reis met United Airlines arriveerden we nog voor de middag op Newark international airport. Als verwacht duurde de paspoortcontrole het langste, maar dan staan ook alle vingerafdrukken geregistreerd en zijn onze ogen onvergetelijk. Het aanmaken en vullen van de ANWB digikluis duurde langer!

Onze koffers waren reeds dolgedraaid en lieten zich nog gelaten door de röntgenapparaten fotograferen. Toen op naar Queens, letterlijk aan de andere kant van Manhattan. Bus, snel gezocht en gevonden, overstappen bij Bryant Park en de donkere wereld van de subset in. Na bijna klem gezeten te hebben in de toegangspoort met koffer en rugzak, kwam trein 7 er al aan.

Op naar Queensboulevard & 53e straat ging het laatste stuk bovengronds. Mijn god wat een herrie!!!! Meteen maar een weekkaart voor het vervoer aangeschaft, want onze benenwagen gaat het toch wel zwaar te verduren krijgen, daarover géén zorg!

Één blokje lopen en daar stond ons hotel. Zonder opsmuk, maar vriendelijke en snelle Incheck, en nog voor 15.00 uur zaten we op een 3meter bed rond te kijken in een gekoelde kamers met groot beeld tv. Wat wil een vermoeide reiziger nog meer!

Nou koud bier, wijn en een hapje eten. Terug de hitte in dus (30+), en Queensboulevard op. Verkooppunten zat voor de eerste levensbehoeften, genoteerd voor de terug wandeling, want voor ons het walhalla; een Ierse pub met heerlijk helder Heineken, Italiaanse wijn, Iers live Champions League, American Baseball en paardenraces. Net thuis bij de Ploeg!

Na een hapje eten in een door Pakistani(?) gerunde franse Bistro met BYO (bring your own dus gelukkig hadden we om de hoek al een slijterij ontdekt), weten we meteen wat smeltkroes in de praktijk betekent; een ontzettend vriendelijke diversiteit! Moe maar tevreden geven we eindelijk toe aan onze slaap.

Joska

Fantastisch geschreven! Nu al benieuwd naar het volgende bericht ...

miriam

Fijn om te lezen dat jullie reis goed verlopen is. Geniet maar lekker van de rest wat jullie nog te wachten staat.

corryvangeel

Fijn dat jullie reis goed is verlopen'

hier is alles ok ook heet ,

geniet er van.