NorthEasternUSA.reismee.nl

Het is niet meer van deze wereld, of toch!?

Donderdagochtend, met metro en trein naar Middletown-NewJersey. In het land van auto's is het openbaar vervoer soms super op orde!! Kan ons landje nog iets van leren. Eenmaal op het station van Middletown een taxi besteld, die 5 min. later voorreed en ons voor 12$ bij de camperverhuurder afleverde. Na veel info gingen we op weg, met zo'n 9meter achter ons en ( voor mijn gevoel) 4meter breed. Ik dacht steeds maar, 't past niet!!!!! maar Rini was zeker, gaat goed, komt goed.

Addie had ons al gewaarschuwd, het wegdek is slecht. Slecht?? Abominabel zul je bedoelen, nog geen 10mile onderweg, en ons serviesgoed vloog al door de kast! De dames bij de tollboots zijn dan wel weer super aardig. De tomtom van Garmin doet zijn werk en de reis verloopt voorspoedig. Op 50 km voor onze bestemming gaan we van de route af voor koffie & boodschappen. Ok koffie, bedden, cinema, kleren, sport, boeken, ijs, donuts, you name it, maar geen supermarkt.

Geen zorg, we gaan gewoon door op de route, op iedere kruising een foodmall, toch?? Ja hoor, een Wal-Mart gevonden, verdwaald in de winkel, geen voorgekookte aardappelschijfjes, maar wel 100 soorten chips. Wijn bij wine & spirits, 50 m. verder, maar bier??? Een " brewery" 2mile verder. Intussen dus al 19.00 uur & CLOSED!!

Na nog zo'n 10 mile waren we bijna op de plaats van bestemming. Onze 1e (aan)(er)varing met de Amish. Een door 1 paard getrokken rijtuigje dook voor ons op. Geen kans tot inhalen. Voor ons niet erg, maar zouden zij zich nog veilig voelen?

We gaan het ervaren, morgen voor ons zo'n ritje oudheid in de moderne verkeersgekte. Je hoort erover!! Oh ja de foto's laten het verschil tussen Amish en Americana al zien. Qua vervoer dan. Qua behuizing doen ze het dan zonder stroom maar niet zonder ruimte, uitstraling, sierlijkheid of " luxe".

Gerrit

Leuke goed geschreven reisverslagen, Floortje kan t niet beter! Hanny stopt handdoeken/theedoeken tussen t servies. Veel plezier verder. Gr. en xxx hanny en gerrit

Fia

Dat klinkt allemaal lekker maar wel erg leuk om te lezen Lieve groeten van de hele Familie.

Corry

Hoy R.S.
Leuke verslagen en een heel andere wereld zo bij de Amish!hopelijk waren de kopjes niet van porselein genieten jullie maar, hier alles goed,

groetjesMa