NorthEasternUSA.reismee.nl

Terug naar de kust

Ja, jullie waren ons even kwijt! Dat is dus: "wij zijn op vakantie". Vanuit North Conway, waar we echt een te gekke camping vonden (Glenn Ellis), vertrokken we na een regenachtige ochtend wederom in de zon naar Portland Maine. Een tocht door slaperige dorpjes, groene heuvels én ongeasfalteerde wegen! Inderdaad we schreven het al; de wegen zijn vaker slecht dan goed. Dus is het echt OVERAL een bouwput aan, op, langs, boven en onder de weg. Op de 302 east was het asfalt over 2X 15 mile verwijderd, maar de weg toch gewoon open. Kun je je er iets bij voorstellen? Nu, wij nu wel!!!! Desondanks waren we kort na de middag in Portland en wandelden langs de baai. Een prachtig uitzicht op de vele eilanden voor de kust en prachtige houten huizen langs de kust. Duinen en dijken ontbreken hier. Er is een natuurlijke scheiding van klifrand...of niet. In dat geval is de kuststrook meestal een combi van bebouwing en moeras. Slecht weer???? Dan dus moven!!!! anders houd je je voeten niet droog.

Na enkele van de vele vuurtorens van dichtbij bekeken te hebben, besloten we een camping op te zoeken. Zelfs onze camper is ongeschikt voor sightseeing in dit deel van het land; 1 doorgaande straat met tig doodlopende dwarsstraatjes, waar keren of draaien nauwelijks mogelijk is, net zo min als parkeren van een camper(tje). Even onder Portland overnacht en de volgende dag naar onze campground ten zuidwesten van Boston. Het eerste stuk namen we de kustweg achterlangs prachtige "mansions" met tuin aan zee en voorlangs het moeras. Dan terug naar de snelweg en om Boston heen. Wauw, weer zo'n superplek, eigenlijk te mooi voor onze 2 nachten en 1 dag in Boston (Normandy Farms). Met taxi en trein én 2X seniorenkorting waren we in een goed uur in Boston. Aldaar een tram+boot-tourtje gekocht en ons relaxed langs alle bezienswaardigheden laten rijden en varen. Een goede keuze bij zo'n 30 gr. als je het ons vraagt! Tot besluit naar de namaak "Cheers" voor een hapje en een drankje.

De volgende dag via Plymouth (zo groot is the Mayflower echt niet) naar Cape Cod. Voor het eerst was er geen plek op de door ons geselecteerde camping en kwamen we op een surfers/seizoenswerkers-"thuis" terecht. Niet slecht, maar wel iets ongezellig. Wel konden we met de bus naar Provincetown, alwaar we aan boord gingen van een "walvisjager". Een prachtige tocht buitengaats naar de voedselbanken voor deze prachtige beesten. Veel uitleg van een onderzoeker en uiteindelijk zo'n 15 walvissen van dichtbij en iets verder mogen observeren. Een te gekke boottour!

Intussen zijn we het rondtrekken eigenlijk wel een beetje moe. We snakken naar ons leesboek, uitslapen, vuurtje stoken,reislog schrijven en luieren. Dus staan we om 06.00 naast ons bed voor de reis naar New Jersey, kortbij het inleverpunt voor onze camper. Een reis van zo'n 6uur (zonder file) langs New York, dus WHO are we kidding??. Uiteindelijk kwamen we moe maar tevreden om 16.00 uur aan op de (nu toch maar) gereserveerde camping. Met bier, wijn en lekkers voor de láátste dagen van onze reis.

Hoe was de kust??? Luister maar: https://youtu.be/ESndyFvyTUQ

Tot thuis!!!