NorthEasternUSA.reismee.nl

New York here we come!

Om ook Rini een indruk van de omvang & de dynamiek van de stad te geven, kozen we voor de bus. Paar minuutje wachten en daar gingen we al op pad naar Manhattan. Weekkaart geactiveerd voor grootverbruiker (haha), want over de Queensborobridge meteen overgestapt in de gondel naar Roosevelt Island en het Memorial bezocht. Vanaf een bankje in een prachtig schaduwrijk laantje bespraken we onze eerste indrukken en genoten we van de skyline:

• Luid
  • Oud & nieuw
  • Verroest & versleten
  • Hoog, hoger, hoogst
  • INDRUKWEKKEND

Terug op Manhattan, wat blokjes gelopen en toen met bus&co naar Top of the Rocks. Prachtig uitzicht op Central Park en bv het Crysler building. Blijft toch wel nr. 1 qua schoonheid! Met de bus weer naar The Highline en Chelsea Market. Allebei druk, het een gratis en het andere prijzig. Weer zo'n typische tegenstelling: Rini kon het niet geloven, gratis met de Staten Island Ferry naar de overkant en Topview op het Vrijheidsbeeld (25 min. varen, onze maaspont 1,95), 13$ voor een glas wijn, 3$ voor een enorme cappuccino op een bankje in Batterypark en 34$ voor One World Observatory. Maar het was het waard, al was het weer helaas net niet helder gistermiddag. Als je van bovenop naar beneden op de Memorial Pools kijkt met de ruimte erom heen, dan krijg je pas een idee van de omvang en impact van 9/11.

We besluiten de dagen steeds in ons eigen Queens, beter voor de portemonnee en meer in de smeltkroes van de USA.

Tonnie

Mooie ervaringen al opgedaan, geniet er maar van op een easy way, alles bijhouden gaat m waarschijnlijk niet worden.

Gr. Tonnie

Gerrit&Hanny

Heel mooi reisverslag van NY City, S eerder geweest? Rini geniet ervan! Met zo'n gids willen we nog een mee. Wij in Ost-Friesland Wat- Moor gebied. 30+ gr. Veel plezier.